Σελίδες

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!.........

Μέντορας στην εκπαίδευση; Ευχαριστώ, δε θα πάρω…, του αιρετού Ζαχαρία Καψαλάκη

22/12/2010 - 08:33

2ο Ενημερωτικό Δεκεμβρίου 2010
Ζαχαρίας Καψαλάκης Μεσαρά 22 Δεκεμβρίου 2010

Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Τηλ.6948400112

ΦΑΞ: 2892052203

Email: zkapsala@otenet.gr
Αγαπητοί Συνάδελφοι

Ένα μεγάλο Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ω…
Είναι το τελευταίο ενημερωτικό που σας στέλνω ως αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης. Και σ’ αυτό το τελευταίο ενημερωτικό θα ήθελα να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ με τη φωνή της καρδιάς για τη στήριξη που μου δώσατε τέσσερα χρόνια τώρα, για να σας εκπροσωπήσω στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης.

Θέλω να ξέρετε ότι σας εκπροσώπησα όσο καλύτερα μπορούσα. Πάλεψα να αναβαθμίσω το θεσμό, να καθιερώσω ενημέρωση, αντικειμενική και υπεύθυνη! Όργωσα την Κρήτη αρκετές φορές όλα αυτά τα χρόνια για να είμαι δίπλα στον κάθε συνάδελφο…

Τώρα πλέον θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε μέσα από το θεσμό του αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, ένα θεσμό εξ ίσου σημαντικό!


Και πάλι σας ευχαριστώ!


Θέμα: Μέντορας στην εκπαίδευση; Ευχαριστώ, δε θα πάρω…


Ένα από τα νέα φρούτα του «νέου σχολείου» της κ. Άννας, λέγεται «μέντορας»… Ένα φρούτο που αναμένει να αναπαραχθεί από χιλιάδες δέντρα που σκοπεύει να φυτέψει σε όλη την επικράτεια…

Ο Μέντωρ ήταν ένα πρόσωπο της Οδύσσειας στο οποίο ο Οδυσσέας εμπιστεύθηκε «τα του οίκου του» όταν έφευγε για τον Τρωικό Πόλεμο. Και όλοι γνωρίζουμε τη συνέχεια «τα του οίκου του Οδυσσέα»! Γέμισε μνηστήρες το παλάτι του…

Η κ. Διαμαντοπούλου με τον νόμο της 3848/2010 που φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο: «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση», προσπαθεί να περάσει στα σχολεία, ένα θεσμό ξένο με την εκπαίδευση, ένα θεσμό που θα δημιουργήσει και όχι θα λύσει προβλήματα.

Συγκεκριμένα δίνει τη δυνατότητα σε ένα εκπαιδευτικό, σε ένα διευθυντή σχολείου και σε ένα σχολικό σύμβουλο, να κρίνουν, ακόμη και να απολύσουν κάποιο συνάδελφο.

Οι νέοι συνάδελφοι χρειάζονται στήριξη, δε χρειάζονται «νταντάδες». Έχουν την επιστημονική κατάρτιση, δεν έχουν την εκπαιδευτική εμπειρία την οποία όμως θα αποκτήσουν στη συνέχεια…

Παρακολουθώ χρόνια ως αιρετός τα θέματα των νέων συναδέλφων, τις αγωνίες τους και τους προβληματισμούς τους, καθώς στην Κρήτη υπάρχουν εκατοντάδες νέοι συνάδελφοι. Αυτοί λοιπόν δε δυσκολεύονται τόσο στα διδακτικά τους καθήκοντα, όσο στα διοικητικά τους, καθώς: Δεν προλαβαίνουν να τελειώσουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα και τοποθετούνται Διευθυντές και Διευθύντριες, ακόμη και σε πολυθέσια σχολεία… Εκεί η πολιτεία εγκληματεί και κανένας μέντορας δεν μπορεί να σώσει την παρτίδα. Θυμάμαι σε παλιότερα χρόνια και δεν επιτρεπόταν σε νεοδιόριστους συναδέλφους να αναλαμβάνουν τη διεύθυνση σχολείων… Σήμερα όμως στην ύπαιθρο, μόνο νέοι συνάδελφοι ευδοκιμούν… Μάλιστα σε σχολεία της υπαίθρου στο Ηράκλειο – μέχρι τις εκλογές των αιρετών και αυτό είναι ύποπτο – άλλαξαν ίσαμε τρεις φορές το προσωπικό των σχολείων. Αυτό τι σημαίνει; Αυτό σημαίνει πολλά. Πάρα πολλά… Και σε βάρος των μαθητών μας και σε βάρος των σχολικών μονάδων της υπαίθρου…

Οι νέοι συνάδελφοι θέλουν στήριξη και όχι κριτική επιτροπή τύπου ριάλιτι… Θέλουν βοήθεια σε καθήκοντα που δεν έχουν διδαχτεί, σε καθήκοντα που δε θα πρέπει ως νέοι που είναι, να τους ανατίθενται… Θέλουν επιστημονική στήριξη στα ολιγοθέσια που υπηρετούν, γιατί πραγματικά δυσκολεύονται, θέλουν περισσότερη πρακτική εξάσκηση στα παιδαγωγικά τμήματα και το Υπουργείο Παιδείας δεν επιτρέπει τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών που στηρίζουν τις διδασκαλίες των φοιτητών.

Ο κλάδος μας στο παρελθόν με αγώνες κατάφερε να διώξει από πάνω του το μανδύα του επιθεωρητισμού που κάποιοι σήμερα εκπρόσωποι νεοφιλελεύθερων πολιτικών στο Υπουργείο Παιδείας προσπαθούν να επαναφέρουν. Ο κλάδος μας κατάφερε να αποβάλει τη συντήρηση και την οπισθοδρόμηση, το σκοτάδι και την καταπίεση και να δώσει φτερά στην πρόοδο και σε πολιτικές εκπαιδευτικής αναγέννησης και προόδου.


Ο θεσμός του σχολικού συμβούλου είναι θεσμός δασκαλογέννητος, θεσμός που βγήκε μέσα από αγώνες του κλάδου και υπηρέτησε και οφείλει να υπηρετεί την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό. Θα πρέπει λοιπόν να δώσουμε βάση στην αναβάθμιση αυτού του θεσμού, στην περαιτέρω στήριξή του. Στη μικρή αναλογία εκπαιδευτικών - σχολικού συμβούλου, έτσι ώστε να είναι εφικτή η επιστημονική του ανταπόκριση.
Καλώ τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς να απαξιώσουν θεσμούς ξένους προς την εκπαίδευση, θεσμούς που υποβιβάζουν το ρόλο του δασκάλου, θεσμούς που δε βοηθούν, δεν ενώνουν, αλλά διχάζουν!


«Χωροφύλακες» και «αγροφύλακες» κανενός πολιτικού, καμιάς πολιτικής, δεν θα βάλουμε στην εκπαίδευση! Είμαστε εκπαιδευτικοί, δεν αρνούμαστε να αξιολογηθούμε, αλλά θα αξιολογηθούμε και θα κριθούμε όλοι μαζί, όπως όλοι μαζί δουλεύουμε και συνυπάρχουμε στις σχολικές μας μονάδες…



Καλές γιορτές…



«Σας στέλνω χίλιες δυο ευχές, με όποιον θα δω στο δρόμο,

ήλιο, φεγγάρι και πουλιά, έκαμα ταχυδρόμο»
Καλά Χριστούγεννα – Χρόνια πολλά…

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς


Ζαχαρίας Καψαλάκης

Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Νέος αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου