Σελίδες

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Η ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ ΣΤΟ ΚΤΗΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΥΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΕΝΕΡΑΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ Ζ.ΚΑΨΑΛΑΚΗ

Ζαχαρίας Καψαλάκης Μεσαρά 22 Μάρτη 2011
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
Τηλ.6948400112
ΦΑΞ: 2892052203
Email: zkapsala@otenet.gr
2ο Ενημερωτικό Μαρτίου 2011
(Ενημερωτικό 9ο έτους 2011)
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Θέμα: Με προχειρότητα έγιναν οι καταργήσεις σχολείων στο Ηράκλειο

ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ …ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ!

Η πρότασή μου ως αιρετός του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου

Δυστυχώς για μια ακόμη φορά φάνηκε η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα εκπαιδευτικά θέματα του Ηρακλείου. Ο λόγος για τις συνενώσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, καθώς με υποτυπώδη διάλογο, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα βασικά δεδομένα των συνενώσεων σχολικών μονάδων (υποδομές – μεταφορές) και βέβαια χωρίς να δοθεί προς διαβούλευση στους συνδικαλιστικούς φορείς η τελική πρόταση...
Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θα σχολιάσω μία — μία τις τελικές προτάσεις, όπως αυτές καταγράφτηκαν:

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1) Συνένωση σχολείων Αυγενικής και Βενεράτου: Δυο σχολεία που βρίσκονται πολύ κοντά γεωγραφικά και τα οποία θα έπρεπε κάποια στιγμή να συνενωθούν. Όμως, συνενώθηκαν χωρίς να υπάρχει κτηριακή υποδομή, καθώς το Δ Σ. Βενεράτου διαθέτει σήμερα τρεις κανονικές αίθουσες διδασκαλίας και τρεις λυόμενες. Δυο μικρές (χωράνε ίσα ίσα σήμερα 13 μαθητές η κάθε μια) και μια υπόγεια ακόμη μικρότερη που χωράει πολύ λιγότερους μαθητές. Το σχολείο γίνεται 7/θεσιο, χωρίς να υπάρχει η 7η αίθουσα, ενώ τα νέα τμήματα που δημιουργούνται είναι άνω των 20 μαθητών, που όμως είναι αδύνατον να χωρέσουν σε αίθουσες 15 έως 18 τ.μ. Αντίθετα, το Δ. Σ. Αυγενικής συντηρήθηκε από τη Δημοτική αρχή το 2008 και το 2009 δόθηκαν στους μαθητές του 3 πολύ καλές αίθουσες διδασκαλίας. Με τα νέα δεδομένα το σχολείο αυτό κλείνει και το σχολείο που δέχεται τους μαθητές δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες κτηριακές ανάγκες. Δυο λύσεις υπάρχουν για τη συγκεκριμένη περίπτωση:
- ‘Η να ανασταλεί η συγχώνευση των σχολείων, μέχρι να λυθεί το κτηριακό.
- ‘Η να χρησιμοποιηθούν και τα δυο κτήρια προσωρινά (τρεις τάξεις στην Αυγενική — τέσσερις στο Βενεράτο). Και πάντα με την υποχρέωση της Πολιτείας να κατασκευάσει σχολικό κτήριο, ικανό να φιλοξενήσει τους μαθητές των δύο χωριών, αλλά και τους μαθητές του νηπιαγωγείου Βενεράτου, που φοιτούν σε μισθωμένες ακατάλληλες αίθουσες σήμερα.
2) Συνένωση σχολείων Αποϊνίου, Ακρίων (είναι ήδη κλειστά) Ατσιπάδων και Διονυσίου, με το Δ. Σ. Ασημίου: Και εδώ υπάρχει ανάγκη συνένωσης των παραπάνω σχολείων, όμως πού; Το κτήριο του Δ. Σ. Ασημίου έχει κριθεί ακατάλληλο και ήδη ετοιμάζεται νέο, το οποίο, αν όλα πάνε καλά θα τελειώσει το καλοκαίρι του 2012. Είχα ζητήσει λοιπόν να μετατεθούν οι καταργήσεις των παραπάνω σχολείων για τον επόμενο χρόνο, καθώς τότε θα υπήρχε η υποδομή να δεχτεί τους 25 νέους μαθητές. Δεν εισακούστηκα.
3) Η συνένωση Σταβγιών, Βασιλικής και Φουρνοφάραγγου με το Δ. Σ. Βαγιονιάς: Και εδώ υπάρχει κτηριακό πρόβλημα, καθώς το Δ. Σ. Βαγιονιάς διαθέτει τρεις αίθουσες διδασκαλίας και από το Σεπτέμβριο γίνεται 4/θέσιο. Η οργανικότητά του θα έπρεπε να είχε αυξηθεί εδώ και χρόνια, καθώς είχε τον αριθμό των μαθητών, αλλά δυστυχώς με ευθύνη της πολιτείας, δεν έγινε.
4) Η συνένωση των Χουστουλιανών με το Δ. Σ. Μητρόπολης και Πλώρας — Αμπελούζου (είναι ήδη κλειστά) με το Δ. Σ. Αγίων Δέκα: Εδώ πράγματι έγιναν όλα στο πόδι επάνω. Οι συνενώσεις σχολείων έχουν ως στόχο (υποτίθεται) παιδαγωγικό, εντούτοις συνενώσανε σχολικές μονάδες και φτιάξανε πάλι ολιγοθέσιο σχολείο. Δηλ. η συνένωση του 2/θ Μητροπόλεως και του 1/θ Χουστουλιανών, έδωσε ένα 3/θ νέο σχολείο, αντί στο παραπάνω σχολείο να μεταφερθούν και τα σχολεία Πλατάνου (είναι ήδη κλειστό), Πλώρας και Αμπελούζου. Αν οι «υπεύθυνοι» γνώριζαν τη γεωγραφία της περιοχής, θα ήξεραν ότι σι μαθητές Πλώρας και Πλατάνου, περνούν από την πόρτα του Δ. Σ. Μητρόπολης, για να πάνε στους Αγίους Δέκα, όπως και του Αμπελούζου, περνούν σχεδόν έξω από το ίδιο χωριό. Επί της ουσίας όμως ούτε οι Άγιοι Δέκα, ούτε η Μητρόπολη έχουν τις υποδομές να δεχτούν νέους μαθητές. Η Μητρόπολη χρειάζεται 2 νέες αίθουσες και οι Άγιοι Δέκα άλλες δύο. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει τον προσεχή Σεπτέμβρη εδώ;
5) Η συνένωση των Δ. Σ. Λιγόρτυνου και Χαρακίου με το Τεφέλι και η συνένωση του (κλειστού) νηπιαγωγείου Λιγόρτυνου με το αντίστοιχο του Τεφελίου: ‘Ήδη οι μαθητές νηπιαγωγείου της Λιγόρτυνου φοιτούν στο νηπιαγωγείου Πύργου, αλλά και μαθητές από τη Λιγόρτυνο, με ευθύνη των γονέων τους φοιτούν στο Δ. Σ. Πύργου. Θα έχει ενδιαφέρον τελικά σε ποιο σχολείο θα στείλουν τα παιδιά τους οι γονείς των μαθητών της Λιγόρτυνου τον προσεχή Σεπτέμβριο, καθώς, ενώ θα έπρεπε να ρωτηθούν, δε ρωτήθηκαν.
6) Η συνένωση του Δ. Σ. Άνω Μουλίων με το αντίστοιχο της Αγίας Βαρβάρας: Είναι μια αναγκαία συνένωση, όχι κατ’ ανάγκη αυτή τη στιγμή, γιατί το Δ. Σ. Αγίας Βαρβάρας, δεν έχει τους απαραίτητους χώρους (έχει λυόμενες και αρκετές μικρές αίθουσες) για να δεχτεί 25 ακόμη μαθητές και εκκρεμεί αίτημα (δρομολογημένο) για την ανέγερση νέας σχολικής μονάδας.
7) Η συνένωση των Δ. Σ. Πρεβελιανών (είναι ήδη κλειστό), Δουλίου με αυτό της Μεγάλης Βρύσης: Όσοι γνωρίζουν την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής υποστηρίζουν ότι πολύ δύσκολα θα περπατήσει το παραπάνω «συνοικέσιο». Είχε γίνει προσπάθεια από τη Δ/νση Α/θμιας και τον περασμένο Σεπτέμβρη να μεταφερθεί το Δ. Σ. Δουλίου (11 μαθητές) και πάλι στην Μ. Βρύση, αλλά απέτυχε.
8) Η συνένωση των Δ. Σ. Μαχαιρά και Αυλής με το 2ο Δ. Σ. Αρκαλοχωρίου: Το 2° Δ. Σ. Αρκαλοχωρίου, έχει κορεστεί εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς φιλοξενεί μαθητές από αρκετά σχολεία της περιοχής που έχουν κλείσει, φιλοξενεί νηπιαγωγείο, φιλοξενεί το Ειδικό Δημοτικό σχολείο, αλλά και το Ειδικό νηπιαγωγείο Αρκαλοχωρίου, ακόμα …και την αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, του πρώην Δήμου Αρκαλοχωρίου. Σ’ αυτό το σχολείο — «Γράβα» της ενδοχώρας, η διοίκηση αποφάσισε να στείλει και άλλους μαθητές. Τη στιγμή που εκκρεμούσε επίσημη πρόταση για τη δημιουργία νέας σχολικής μονάδας (6/θ Δημοτικό σχολείο) στο Σχοινιά, με τη συμμετοχή μαθητών από τα εν λειτουργία Δ. Σ. Μαχαιρά, Καστελλιανών, Δεματίου και τα καταργημένα Ινίου, Σχοινιά κ.α. Βέβαια αυτή η πρόταση δεν είναι η εύκολη λύση, καθώς θέλει δουλειά για να υλοποιηθεί και ποιος αλήθεια θα την έκανε... Έτσι και εδώ βρέθηκε η εύκολη λύση του ...στοιβάγματος!
9) Η συνένωση των Δ. Σ. Γερακίου και Αποστόλων με αυτό του Καστελίου: Η συνένωση αυτή Θα απαιτήσει νέες αίθουσες διδασκαλίας, που σήμερα δεν υπάρχουν. Η λύση που θα έπρεπε να υλοποιηθεί, θα ήταν η μεταφορά των μαθητών των υπό κατάργηση σχολείων αλλά και άλλων μικρότερων στην περιοχή, στο Δ. Σ. Θραψανού, που χρειάζεται ενδυνάμωση για να γίνει ένα δυναμικό 6Ιθέσιο σχολείο. Και από την άλλη να αποσυμφορριθεί το Δ. Σ. Καστελλίου, το οποίο φιλοξενεί μαθητές, πέρα από τις κτηριακές δυνατότητές του.
10) Η συνένωση του Δ. Σ. Φανερωμένης με το Δ. Σ. Βόρων: Μια αναγκαία συνένωση, που όμως δεν έχει την ανάλογη υποδομή. Το Δ. Σ. Βόρων χρειάζεται μια ακόμη αίθουσα διδασκαλίας, καθώς γίνεται 5/θέσιο.

ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ Ή ΜΕ ΛΙΓΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
1) Η συνένωση του Δ. Σ. Γωνιών με το αντίστοιχο του Μοχού: Υπήρχαν αντιρρήσεις των γονιών των μαθητών του Δ. Σ. Γωνιών, λόγω της απόστασης των δύο χωριών.
2) Η συνένωση του Δ. Σ. Καλλιθέας, με το αντίστοιχο 3° Αλικαρνασσού: Διαμαρτύρονται κάτοικοι της Καλλιθέας για το κλείσιμο του σχολείου τους, όμως το συγκεκριμένο σχολείο είχε φθίνουσα πορεία, καθώς ήδη πολλοί μαθητές από την Καλλιθέα μεταφέρονταν ήδη στην Αλικαρνασσό με ευθύνη των γονέων τους. Αρνητικό και στη συγκεκριμένη υπόθεση, οι κτηριακές υποδομές του 3ου Δ. Σ. Αλικαρνασσού.
3) Η συνένωση των Δ. Σ. Κυπαρισσίου (είναι ήδη κλειστό) και Καλού με το αντίστοιχο του Προφήτη Ηλία: Μια συνένωση υποδειγματική, καθώς η δημοτική αρχή του Δήμου Τεμένους είχε φροντίσει εγκαίρως να ετοιμάσει το κτήριο που θα υποδεχόταν του μαθητές, ενώ εδώ έγινε διάλογος και με τις τοπικές κοινωνίες.
4) Η συνένωση του 3ου Δ. Σ. Ηρακλείου (είναι ήδη κλειστό) με το 1° Δ. Σ. Ηρακλείου: Μια τυπική συνένωση, αφού από τον περασμένο Σεπτέμβρη, είχαν συγχωνευτεί λόγω έλλειψης μαθητών και τα δύο σχολεία που βρίσκονται στο κέντρο του Ηρακλείου.
ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ
Τα νηπιαγωγεία που καταργήθηκαν ήταν ήδη κλειστά (Πυργούς, Καρκαδιώτισσας, Κυπαρισίου, Λιγορτύνου, Πεζών, Άνω Μουλίων, Μαχαιρά, Σχοινιά και Αποστόλων). Ένσταση υπάρχει μόνο στο κλείσιμο του νηπιαγωγείου Παναγιάς (4 μαθητές), καθώς το 2° νηπιαγωγείο Αρκαλοχωρίου με το οποίο συνενώνονται είναι μακριά. Θα μπορούσε να μείνει ως έχει ή να συγχωνευτεί με το κοντινό νηπιαγωγείο Εμπάρου, αν λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, καθώς είναι άλλος Δήμος.
Συνάδελφοι
Αυτή είναι η πρότασή μου, ως αιρετός του κλάδου, συμμορφούμενος με τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων της ΔΟΕ, αλλά και των Συλλόγων του Νομού Ηρακλείου, για το συγκεκριμένο θέμα.
Ζήτησα να μου δοθεί η τελική πρόταση πριν κατατεθεί, όχι για να συνδιοικήσω (ποτέ μου δεν είχα ή έχω τέτοιο σκοπό), αλλά να μπορώ να συνδράμω βελτιωτικά.
Δυστυχώς αρνήθηκαν να ακούσουν έστω την άποψή μου, για μια ακόμη φορά. Δε με νοιάζει. Ξέρω ότι ο αγώνας μας έχει σκοπό και στόχο όχι μόνο να αλλάξουμε πολιτικές στην εκπαίδευση, αλλά και μυαλά ανθρώπων, καλαμοκαβαλάρηδων της εξουσίας και δυστυχώς - ως φαίνεται- έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου