Σελίδες

Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

Γνωρίζει η κοινωνία ότι η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής θα ανοίξει θέσεις εργασίας και για τους παιδικούς;;

ΗΡΑΚΛΕΙΟ 15/05/2017


Επί ευκαιρίας της χθεσινής γιορτής της μητέρας, να ανοίξουμε ένα θέμα το οποίο έχει σχέση με τiς μητέρες και αποτελεί μέγιστο  κοινωνικό έργο: Την εκπαίδευση των νηπίων και των βρεφονηπίων.  Επειδή πολύς ο λόγος και μεγάλος ο ντόρος κυρίως από συνδικαλιστικούς φορείς που κυνικά προσπαθούν να δημιουργήσουν έναν εμφύλιο πόλεμο μεταξύ των συναδέλφων νηπιαγωγών και των βρεφονηπιοκόμων, ας βάλουμε κάποια πράγματα στη θέση τους. Οι εν λόγω  ανακοινώσεις είναι απαράδεκτες καθώς διαπνέονται και καθοδηγούνται από αιώνιους κομματικούς συνδικαλιστές, οι οποίοι μας έχουν συνηθίσει  σε τέτοια κομματικά παιχνίδια!
Καλό είναι λοιπόν να γνωρίσει η ελληνική κοινωνία την αλήθεια και ιδιαίτερα αυτή η έρμη μάνα που σε καιρούς δύσκολους, αναζητώντας δουλειά  έχει  ανάγκη να αφήσει το παιδί της από τις πρώτες βρεφικές ηλικίες του σε κάποιον βρεφονηπιακό ή παιδικό σταθμό. Δεν μου αρέσει ο όρος σταθμός, αλλά (για να καταλαβαινόμαστε,  καθώς και από προσωπική εμπειρία και  κατά κοινή ομολογία) επιτελείται συγκεκριμένο ποιοτικό έργο μέσα σε αυτούς!
Από την άλλη δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε ότι ο κλάδος   των εκπαιδευτικών της Α/θμιας διεκδικεί δικαίως  τόσα χρόνια την δίχρονη προσχολική αγωγή και θα συνεχίσει να την διεκδικεί καθώς φαίνεται λόγω της αναλγησίας του υπουργείου να την εφαρμόσει άμεσα.  Δεν θέλουμε υποσχέσεις με βάθος τριετίας και αυτό πρέπει να το καταστήσουμε σαφές προς το κάθε υπουργείο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από την ηγεσία του!!!
 Δεν είδα όμως τους κατώτερους των περιστάσεων, συνδικαλιστές  κομματικής φύσεως  να βγουν με συγκεκριμένη πρόταση πέρα από τις καταγγελίες ενάντια στους νηπιαγωγούς της Α/θμιας ώστε  να βρεθεί λύση. Δεν πειράζει θα την κάνουμε εμείς, άλλωστε είμαστε εδώ  για να μπορούμε δημοκρατικά και με βάση τη λογική να διεκδικούμε όχι  μόνο για τον κλάδο μας αλλά και για την κοινωνία ολόκληρη.   Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και θα μπορούν να  μπουν σε τροχιά ενότητας και όχι  εμφυλίου όπως καλλιεργείται,  με την  καθιέρωση και της δίχρονης υποχρεωτικής  προσχολικής αγωγής, δηλαδή τα νήπια από 4-6 στα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί να δέχονται παιδιά από πιο μικρότερες  ακόμα ηλικίες.  Αυτό σίγουρα θα αποτρέψει  να γίνουν απολύσεις και να χάσουν οι συνάδελφοι βρεφονηπιοκόμοι τη δουλειά τους,  και σίγουρα θα εξυπηρετήσει μια ολόκληρη κοινωνία που ξέρουμε πολλοί από μας πόσος αγώνας γίνεται από όλους τους γονείς για να εγγράψουν τα παιδιά  τους στου παιδικούς σταθμούς του δήμου από πολύ μικρές ηλικίες.  Έτσι και  για να μην υπάρξει καμιά καχυποψία ότι είναι λύση ανάγκης,  μετά που άνοιξε το θέμα το υπουργείο , να πω ότι αυτήν την πρόταση είχα καταθέσει προφορικά (δυστυχώς προφορικά) στη ΔΟΠΑΦΜΑΗ του δήμου , καθαρά ως γονέας,  τον περασμένο Οκτώβρη όταν απελπισμένοι μια  μεγάλη ομάδα γονέων βλέπαμε τα παιδιά  μας να μένουν εκτός των  παιδικών σταθμών και περιμέναμε να ανοίξουν θέσεις τον Νοέμβρη όπως γίνεται συνήθως. Είναι λοιπόν επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει μια απόλυτα λογική λύση που θα εξυπηρετήσει περισσότερα παιδιά από μικρότερες πια ηλικίες, σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς και να καθιερωθεί ταυτόχρονα η δίχρονη προσχολική αγωγή.  Ας ξεπεράσουμε επιτέλους το «διαίρει και βασίλευε» και ας προχωρήσουμε σε μια λύση που θα εξυπηρετήσει όλους και κυρίως δεν θα ΄χει απολύσεις προσωπικού από τους παιδικούς σταθμούς  του δήμου. Επισημαίνω ξανά ότι  δεν αμφισβητούμε  το κοινωνικό τους έργο, το οποίο  θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε. Τέλος για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας  και να εθελοτυφλούμε,  η δίχρονη προσχολική αγωγή γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα πέντε τελευταία χρόνια της κρίσης εφαρμόζεται άτυπα σε πολλά νηπιαγωγεία, καθώς υπάρχει ήδη χώρος και για τα προνήπια λόγω δυστυχώς της υπογεννητικότητας και της φυγής μεταναστών στο εξωτερικό!!!
Ας σταθούμε, λοιπόν,  στο ύψος των περιστάσεων και των προτάσεων και  ας ξεκινήσουμε έναν  ώριμο διάλογο μεταξύ των δήμων και της εκπαιδευτικής κοινότητας  και ας αφήσουμε τις αλληλοκατηγορίες ως κοινωνία.

Δημήτρης Δερμιτζάκης    δάσκαλος στο 40ο δημοτικό σχολείο Ηρακλείου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου