Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

ΟΧΙ ΑΛΛΑ «ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ» ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ * Του Δημήτρη Δερμιτζάκη

ΟΧΙ ΑΛΛΑ «ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ» ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 * Του Δημήτρη Δερμιτζάκη   

     Πέμπτη  22/09/2011
              …η Φώτο δεν πιστεύω ότι θα απέχει σε λίγο καιρό από την πραγματικότητα….


 Έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά και τα κενά στα σχολεία συνεχίζουν να ταλαιπωρούν γονείς και μαθητές.  «…κάθε πέρυσι και καλύτερα…» είναι η φράση που γίνεται σημαία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.  Να θυμίσω, λοιπόν, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της περασμένης χρονιάς  οι αποσπάσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών είχαν ολοκληρωθεί σε όλη την επικράτεια, μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου και οι αναπληρωτές της α΄φάσης , σαφώς περισσότεροι,  είχαν καλύψει εγκαίρως ένα μεγάλο μέρος των κενών.  Φέτος παρ’ όλες τις συγχωνεύσεις που έγιναν, το υπουργείο  αδυνατεί να φέρει εις πέρας την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, με αποτέλεσμα  την έντονη δυσαρέσκεια των γονέων και μαθητών, αλλά και την αγωνία των εκπαιδευτικών για διδακτικό έργο με όλες τις αρνητικές παιδαγωγικά παραμέτρους που μπορεί να επιφέρει η συγκεκριμένη κατάσταση. Αποτέλεσμα αυτής της ολιγωρίας είναι και ο μεγάλος αριθμός κενών στα σχολεία , τόσο της πόλης του Ηρακλείου όσο και της επαρχίας, με την τελευταία να έχει ακόμη και νηπιαγωγεία εντελώς κλειστά!!! Την ώρα που υπάρχουν νομοί ασφυκτικά  γεμάτοι από δασκάλους και νηπιαγωγούς -β΄φάση αναπληρωτών μόνο στην Αττική, «εξυπηρέτηση» για εκλογική περιφέρεια βουλευτή- εμείς παλεύουμε για το αυτονόητο, να ανοίξουμε ορισμένα σχολεία   αλλά και  τη συντριπτική πλειοψηφία των ολοήμερων! Για την άνευ προηγουμένων αυτή κατάσταση του νομού θεωρώ ότι πρέπει να πάρουν θέση όλοι οι τοπικοί άρχοντες και να υποστηρίξουν τον τόπο όπου εκλέγονται στη δύσκολη αυτή συγκυρία  για την εκπαίδευση.         
            Για την όλη, βέβαια, αργοπορία την ευθύνη φέρει αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας και αυτό φαινόταν από τον περασμένο Ιούλιο: όταν τα περισσότερα συνδικαλιστικά όργανα «έκρουαν τον κώδωνα» του κινδύνου για όλες τις καθυστερήσεις,  το υπουργείο μάλλον περίμενε τον πρώτο «κώδωνα»  του σχολείου για να αφυπνιστεί!!!!
            Σίγουρα οι «Διευθύνοντες» και «Ιθύνοντες» δεν μπορούν να πείσουν την κοινωνία ότι σε γενικές γραμμές, όλα βαίνουν καλώς! Σίγουρα δεν είναι «πεπατημένη» χρόνων η πολιτική που ακολουθείται τον τελευταίο καιρό αφού έχει φτάσει στο σημείο να τοποθετεί εκπαιδευτικούς με φειδώ στα ολοήμερα και δη στα σχολεία με «ενιαία αναμορφωμένα προγράμματα» προτείνοντας πρόχειρους αντιπαιδαγωγικούς τρόπους, λειτουργίας του ολοήμερου, τύπου εκ περιτροπής διδασκαλίας των συναδέλφων ή την απαράδεκτη περυσινή  «συνταγή»  του «μισού δασκάλου».  Είναι ντροπή γι’ αυτούς που υλοποιούν τέτοιες παράνομες μεθόδους,  με σκοπό  να  εξοικονομήσουν εκπαιδευτικούς στα σχολεία  και θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, για τη μετέπειτα πορεία του ολοήμερου και γενικότερα της εκπαίδευσης. Οπωσδήποτε πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων έτσι ώστε  να μην είναι «δακτυλοδεικτούμενοι» από τη μετέπειτα γενιά εκπαιδευτικών.
            Κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν να κάνουν οικονομία σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να το στερούν από τους μαθητές, - παρόλο το υπερφίαλο εφεύρημα του υπουργείου, «πρώτα ο μαθητής» - σάματις τους πληρώνουν από την τσέπη τους!! Θεωρούν ότι μπορούν να συμβάλλουν, πιστοί στις εντολές του υπουργείου, στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων και των διευθυντών θεωρεί ότι μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα των πλεοναζουσών ωρών στα πιλοτικά σχολεία με την ίδρυση τμημάτων ενισχυτικής-φροντιστηριακής διδασκαλίας, η οποία θα αποφέρει και γόνιμα αποτελέσματα σε μαθητές που χρίζονται βοήθειας.
            Αναλαμβάνοντας την πρωτοβουλία, θεωρώ ότι πρέπει να καλέσουμε τους σχολικούς συμβούλους που είναι  αποκλειστικά αρμόδιοι για το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, να πάρουν θέση και να στηρίξουν το θεσμό του δασκάλου στο ολοήμερο.  Καταγγέλλουμε την παράνομη και αντιπαιδαγωγική  λειτουργία του ολοήμερου με αυτόν τον τρόπο, καθώς  αποτελεί την αρχή της «ταφόπλακας» που επιχειρείται να μπει πάνω σ’ αυτό!! Δε θέλω να πιστεύω ότι οι απαράδεκτες αυτές πρακτικές, ξεκινούν να υλοποιούνται από το νομό Ηρακλείου, τουλάχιστον σε επίπεδο Κρήτης.
            Ας αφήσουμε, λοιπόν, τους σχολικούς συμβούλους να κάνουν όπως  γνωρίζουν τη δουλειά τους , με παιδαγωγική συνέπεια και  με την ευθύνη που τους αναλογεί στα εκπαιδευτικά θέματα. Τα προβλήματα μπορούν να λύνονται αρκεί να υπάρχει καλή θέληση και καλοπροαίρετη στάση, τόσο απέναντι στους συναδέλφους όσο και στους μαθητές.

*Δάσκαλος στο 34ο Δημ. Σχ. Και Υπεύθυνος Τύπου του Συλλόγου «Δ.Θεοτοκόπουλος»





  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου