Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2011

1o Ενημερωτικό Σεπτεμβρίου Γιώργος Τρούλης Ρέθυμνο, 12 Σεπτεμβρίου 2011


1o Ενημερωτικό Σεπτεμβρίου

 

Γιώργος Τρούλης                                   Ρέθυμνο, 12 Σεπτεμβρίου 2011

Αναπληρωτής Αιρετός

ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Τηλ. 6945802754

Προς τους Συναδέλφους μου

Αγαπητοί Συνάδελφοι

Καλή σχολική χρονιά, όσο κι αν φαίνεται ουτοπία!!!!
Θέμα 1ο: «Νέο ξεκίνημα… με δυσοίωνες προβλέψεις»
Μετά από ένα θερμό καλοκαίρι, από πολλές απόψεις, ξεκινάνε για άλλη μια χρονιά τα σχολεία, όχι όμως σε ολόκληρη την Ελλάδα. Υπάρχουν σχολεία, στα οποία δεν έγινε αγιασμός  εξαιτίας της δραστικής μείωσης των διορισμών και της πρόσληψης μικρού αριθμού σε πολλές περιοχές δασκάλων και νηπιαγωγών, ενώ ακόμη δεν έχουν γίνει προσλήψεις ούτε σε ειδικότητες ούτε σε εκπαιδευτικούς και ειδικό βοηθητικό προσωπικό για τα τμήματα ένταξης και τα ειδικά σχολεία.
Τα σχολεία που πληρώνουν την “αδιαφορία” του υπουργείου παιδείας είναι τα ολιγοθέσια, πολλά ολοήμερα της πόλης, πολλά τμήματα ένταξης, καθώς και με την αντισυνταγματική απόφαση για κατάργηση των ολιγοθέσιων ολοήμερων δημοτικών σχολείων πολλά σχολεία της υπαίθρου δεν θα έχουν ολοήμερο σχολείο.
Πάγιο αίτημά μας (αυτονόητο σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία)  είναι κάθε 1η Σεπτεμβρίου να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εκπαιδευτικές μεταβολές (διορισμοί, μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις νεοδιόριστων, προσλήψεις αναπληρωτών) ώστε να ξεκινάει η σχολική χρονιά με τα λιγότερα κατά το δυνατόν προβλήματα.

Ελλείψεις βιβλίων!!! Ποια η σκοπιμότητα;

Μέσα στο καλοκαίρι αναδείχθηκε το πρόβλημα της έλλειψης των σχολικών βιβλίων, μιας και κάποιοι αποφάσισαν να παίξουν με το θέμα της αγοράς χαρτιού. Άλλοι το ονόμασαν γραφειοκρατική αγκύλωση, άλλοι ζήτημα που προέκυψε συγκυριακά. Όπως και να το πει κανείς, η ουσία είναι ότι στις 12 Σεπτεμβρίου ελάχιστοι μαθητές γύρισαν από τα σχολεία τους με γεμάτες τις σχολικές τους τσάντες.
Η αγωνία των γονιών μεγεθύνεται από την προπαγάνδα των “οικονομικών κέντρων” που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και να πουλήσουν από DVD με τα σχολικά βιβλία μέχρι ακόμα και τα ίδια τα βιβλία που η πολιτεία ΟΦΕΙΛΕΙ να ΠΑΡΕΧΕΙ ΔΩΡΕΑΝ. Όλη αυτή η κατάσταση μας βάζει σε σκέψεις, διότι με τον τρόπο που έγιναν οι συγχωνεύσεις, οι καταργήσεις των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, η συνεχής υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών και τώρα οι ελλείψεις σε βιβλία στοχεύουν σιγά σιγά (ίσως όχι τόσο σιγά όσο θα περίμενε κανείς) στην πραγμάτωση του σχολείου της αγοράς. Σε ένα σχολείο που το οικονομικό βάρος θα το σηκώνουν, στο μεγαλύτερο μέρος του, οι γονείς. Ένα σχολείο που θα έχει διαφορετική στόχευση και περιεχόμενο γιατί θα έχει διαμορφωθεί για συγκεκριμένο σκοπό, για την αγορά εργασίας. Η υπονόμευση πλέον της δωρεάν εκπαίδευσης, όπως φαίνεται, αποτελεί γεγονός.
Το έργο έχει παιχτεί και σε άλλες χώρες όπως στην Αγγλία και η κοινωνική αποτυχία του θεωρείται δεδομένη. Η προσομοίωση για το σχολείο της αγοράς που γίνεται αυτή τη στιγμή ξεπερνάει κάθε προσδοκία. Πολλοί γονείς σπεύδουν να αγοράσουν τα βιβλία και να προμηθευτούν τα περιβόητα dvd για να μπορέσουν τα παιδιά τους να έχουν το αυτονόητο για τη νέα σχολική χρονιά δηλ. τα βιβλία τους. Σε μια οικονομική συγκυρία όπως αυτή που βιώνουμε, με τις απολύσεις να διαδέχονται η μία την άλλη, με την ανεργία να εκτοξεύεται στα ύψη, με τις συνεχόμενες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις αποτελεί ΠΡΟΚΛΗΣΗ το να μην υπάρχουν τα πρώτα τεύχη όλων των μαθημάτων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και να αναγκάζεται έμμεσα ο γονιός να καλύψει το κενό της υποχρέωσης του κράτους για το παιδί του.
Φαίνεται τελικά ότι το υπουργείο παιδείας ενδιαφέρεται πάρα πολύ για τους μαθητές μας. Τόσο πολύ που πραγματικά το σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής» βρίσκει ουσιαστικό νόημα σήμερα, μιας και πρώτα ο μαθητής βρέθηκε στη σχολική μονάδα και κατόπιν θα ακολουθήσουν οι προσλήψεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών (αποσπάσεις, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές α φάσης, πρόσληψη ειδικοτήτων, ειδικής αγωγής, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης) αλλά και των περισσότερων σχολικών εγχειριδίων. Η κοροϊδία και ο εμπαιγμός από το υπουργείο παιδείας δεν έχει πλέον όρια. Κάθε έννοια κράτους πρόνοιας καταλύεται στις μέρες μας ή θυσιάζεται στο βωμό της οικονομικής κρίσης, του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου.
Η εκπαίδευση αποτελεί τον βασικότερο μοχλό ανάπτυξης της κοινωνίας μας. Όσοι βλάπτουν την εκπαίδευση, βλάπτουν την ίδια την κοινωνία και το μέλλον αυτού του τόπου.  Η ευθύνη στο υπουργείο παιδείας είναι τεράστια και τα λάθη στον τομέα της εκπαίδευσης, όπως και της υγείας, κάθε άλλο παρά ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ μπορούν να χαρακτηριστούν. Οφείλουμε να αντιδράσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, γονείς και εκπαιδευτικοί, για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση. Η νέα γενιά δεν φταίει σε τίποτα να πληρώνει τα λάθη ορισμένων ανεύθυνων “υπευθύνων”. Είναι χρέος μας να την προασπίσουμε και να την προστατεύσουμε.

Θέμα 2ο: «Κατάργηση της αντισυνταγματικής απόφασης για το κλείσιμο των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων της υπαίθρου»

Η έναρξη της φετινής χρονιάς βρίσκει τα περισσότερα ολοήμερα της υπαίθρου κλειστά. Η απαράδεκτη και αντισυνταγματική απόφαση του υπουργείου παιδείας για κλείσιμο όλων των ολοήμερων δημοτικών σχολείων, που δεν έχουν 60 μαθητές στο πρωινό και 15 εγγεγραμμένους στο ολοήμερο, αποδεικνύει τον προσανατολισμό της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ακολουθείται με στόχο την αποδόμηση του σχολείου, των ίσων εκπαιδευτικών και μαθησιακών ευκαιριών.
Πολλά δημοτικά σχολεία δεν μπήκαν στη διαδικασία με το τέλος της περσινής χρονιάς να συγκεντρώσουν αιτήσεις μαθητών για το ολοήμερο, έχοντας στα χέρια τους αυτή την υπουργική απόφαση. Όμως κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει και να υποχρεώσει να μην στείλει ο προϊστάμενος του σχολείου τις αιτήσεις των μαθητών του για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου. Ακόμα και σήμερα, σε συνεργασία με τους γονείς θα μπορούσαν να γίνουν αιτήσεις και να αποσταλούν στα γραφεία εκπαίδευσης λειτουργώντας ως μέσο πίεσης για την επαναλειτουργία όλων των σημερινών κλειστών ολοήμερων δημοτικών σχολείων της υπαίθρου. Σε κάποιες περιοχές της Κρήτης και φυσικά της Ελλάδας υπάρχουν ορισμένα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που δεν πληρούν τα κριτήρια που θέτει η υπουργική απόφαση. Παρόλα αυτά  οι προϊστάμενοι των σχολείων έστειλαν τις αιτήσεις των μαθητών στα κατά τόπους γραφεία και σήμερα λειτουργούν. Είναι επομένως στο χέρι μας!!!
Ως εκπαιδευτικοί αλλά και ως πολίτες είμαστε κάθετα αντίθετοι σε οποιαδήποτε τακτική κατηγοριοποίησης των σχολείων και των μαθητών μας. Διεκδικούμε σχολεία για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, ζητάμε ίσες μαθησιακές και εκπαιδευτικές ευκαιρίες για όλα τα παιδιά της πόλης και της υπαίθρου, αγωνιούμε για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και δε συμμεριζόμαστε τα όνειρα της υπουργού παιδείας για το σχολείο της αγοράς.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή που διακυβεύονται πάρα πολλά στην εκπαίδευση οφείλουν όλες οι υγιείς δυνάμεις να συμπράξουν για να αρθούν οι όποιες αδικίες συμβαίνουν στον εκπαιδευτικό χώρο. Το νέο ΔΣ της ΔΟΕ, όπως και κάθε σύλλογος εκπαιδευτικών της χώρας, μπορεί να αναδείξει ξανά το ζήτημα των ολοήμερων σχολείων και όλοι μαζί (γονείς κι εκπαιδευτικοί) να συμβάλλουμε στην ανατροπή αυτής της ιστορικά απαράδεκτης απόφασης.

Θέμα 3ο: « Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό βάση των στοιχείων της ΔΟΕ»
Οι συνολικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όλων των ειδικοτήτων, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι 4703. Αναλυτικά υπάρχουν 874 λειτουργικά κενά δασκάλων, 669 κενά νηπιαγωγών, 730 κενά καθηγητών αγγλικής γλώσσας,  525 κενά καθηγητών φυσικής αγωγής, 556 καθηγητών μουσικής, 851 κενά ειδικής αγωγής και 498 κενά άλλων ειδικοτήτων (θεατρολόγων, εικαστικών κ.λ.π.)
Οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες, αν σκεφτεί κανείς ότι τα κενά που έχουν προκύψει δεν είναι τα τελικά, μιας και οι τοποθετήσεις των αποσπασμένων, αναπληρωτών και νεοδιόριστων σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Μετά την τοποθέτηση και των τελευταίων εκπαιδευτικών θα μπορέσουμε να έχουμε πλήρη εικόνα για τα λειτουργικά κενά που πραγματικά υπάρχουν. Επομένως ο αριθμός των κενών που παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή δεν είναι ο τελικός.


Σας στέλνω:
·        Τα λειτουργικά κενά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά νομό και ανά ειδικότητα όπως τα ανακοίνωσε η ΔΟΕ. http://www.doe.gr/11/kena120911.pdf
·        Την επικαιροποιημένη απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. http://www.doe.gr/11/ed120911.pdf

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής

Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς
Γιώργος Τρούλης
Αναπληρωτής  Αιρετός
ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου